Filmek a változásért

Kedves Olvasók!
Szeretnék Nektek ismeretterjesztő filmeket ajánlani. Ezek mind olyan filmek, amik megváltoztatták az életünket és még rengeteg másik ember életét is a Földön. Olyan sorrendben írom, ahogy tanácsolom megnézni őket!
Ezen kívül remélem sokatokhoz eljutott a tegnapi bejegyzésem, ugyanis nem a legjobb időpontokra szoktunk ezekkel elkészülni és esetleg lemarad olyan róla, akinek segítene.
Tehát a tegnapi bejegyzés elérhető itt: https://acsophie.wordpress.com/2016/03/06/miert-nem-mukodnek-a-kulonbozo-fogyokurak-avagy-a-kodolt-kudarc/

Food Inc. 7,9/10 (Élelmiszeripar Rt.) Szinkornos! Ez a film volt az első, amit ilyen támában láttam. Az élelmiszergyártás iparrá válásáról szól, arról, hogy az a 45-48.000 termék, ami egy átlag szupermarketben van, kb 3 főgyártóhoz vezethető vissza. Hogy a hús mind ugyanabból a termelésből jön, nincs olyan, hogy frissen a farmról. Az élelmiszeripar félelmetes részeit mutatja be, hogy hogyan dolgoznak ezeken a helyeken az emberek, miből vannak a feldolgozott élelmiszerek, hogyan hasznosította a világ (főként Amerika) a kukoricát minden termékben. Szól még a McDonalds okozta kárról és az E-Coli baktériumról valamint a Monsanto génkezeléseiről és ennek kockázatáról.food-inc
Kattints a bejegyzés tovább olvasásához:

Earthlings 8,7/10 (Földlakók) Feliratos! Ez a film az a film, ami miatt vegánok lettünk a kedvesemmel. Mondanám, hogy csak erős idegzetűeknek ajánlom, de az igazság az, amit a képernyőn látni fogtok, az a rideg valóság. Igen, tudom, hogy nem szerettek megnyúzott, üvöltő állatokat nézegetni, az a helyzet, hogy mi sem. Az igazságot hiába rejtegetjük, előbb vagy utóbb szembesülnünk kell vele, tudnunk kell, ki és miért szenvedett egy életen át és halt meg a mi 5 percnyi élvezetünkért. Tudjátok én amikor láttam a trailert, olyan zokogásban törtem ki, hogy alig bírtam megnyugodni. Éreztem a világ fájdalmát a szívemben és érteni nem értettem, hogy mi folyik körülöttem. 1 órán át arról beszélgettünk Lacival, hogy megmerjük-e nézni, mert ha megnézzük, az biztos út a növényi alapú étrend fele és nem tudjuk készen állunk-e erre. Egy óra múlva meg is néztük a filmet. Attól az estétől kezdtük a vegetariánus életmódot, nem sokkal később pedig áttértünk a vegán életmódra, de erről majd egy bővebb bejegyzésben :)! A filmre visszatértve, az állatok és a Föld szeretete teljesen új értelmet nyert számunkra, ugyanis a film rávilágít arra, hogyan zsákmányolja ki az ember a Földet és az állatokat, hogyan akar uralkodni felettük, és hogyan fitogtatja folyamatosan a hatalmát más fajokkal szemben megállás nélkül. Egyenlőként mutat be mindannyiónkat, mert mindannyian földlakók vagyunk. Elmagyarázza azt is, hogy Ők már többmillió éve élnek a természetben harmóniában, és sokkal jobban tudják, miként is kell élni ezen a bolygón. A film stílusa a többihez képest nagyon más, ez egy fejezetekre bontott narráció, egy férfi beszél végig és közben igazi, hamisítatlan videókat mutatnak alatta, minden fontos témára kitérve. A film megnézése közben folyamatosan sírtam, de megérte, ugyanis ez a film nagyon jól vázolja fel ezt a témát.earthlings_film

 

Forks over Knives 7,7/10 (Villák a Kések Felett) Feliratos! Ez a film pedig az, amit igazán ajánlok tényleg az Earthlings után. Az Earthlings az a film, amit ha megnézel, megérted azt, hogy többet nem akarsz életeket kiontani 5-10 perc élvezetért egy étkezésben. A Forks over Knives az a film pedig, ami segít elhelyezkedni ez után a sokk után, hogy oké, de most mit egyek??? Hogy fogom ezt túlélni állati eredetű étel bevitele nélkül?? Ez a film tudományosan közelíti meg az egész növényi alapú táplálkozást. Rengeteg választ kap az ember a kérdéseire, ha a növényi alapú étrendtől meg van riadva, vagy csak nem ismeri. Ezen kívül szembesíti az embert a hús okozta halálesetekkel, bebizonyítja, hogy a húsfogyasztáshoz mennyi általános halálos betegség párosul. Szóval én ezt a filmet mindig az Earthlings után ajánlom, hogy a riadtság utáni kételyeket eloszlassa, hogy az ember megkapja azokat az információkat, amiket a hús és növényfogyasztásról tudnia kell. Mert a veganizmusnak rengeteg indoka van az etikai, gazdasági, környezetvédelmi és egészségügyi csoportokon belül. Nagyon jó film, nagyon hasznos egészségügyi tanácsokkal!forks-over-knives-dvd

Ezekben a filmekben egy dolgot sajnálok, hogy a legtöbb nem szinkronizált. Annyira sok infomrációt mondanak benne, annyi mindent szeretnél megjegyezni és azért ilyen filmeknél jobban esik, ha mondják és tudsz koncentrálni a képre közben. Ezt úgy mondom, hogy én mára már elfogult eredeti hangon filmet néző ember vagyok, imádom az eredeti nyelvet.

Egyébként ezekben a filmekben 4 dolog közös:

  1. Amerikának szól főként mindegyik. Amerika sok ilyen “nyugati” problémával küszködő kontinens, ezért forgatták ezeket a filmeket, viszont ez nem azt jelenti, hogy Magyarország kivétel lenne! Mi vagyunk Európa legelhízottabb országa, sőt, amilyen tradíciókkal rendelkezünk, az, hogy bulit szervezünk egy disznóvágásra, elég indokot ad arra, hogy ezeket minden magyar megnézze és alapjaiban változtasson a konyhában.
  2. Az infomrációtelítettség. Annyi hasznos információt és tanulságot tartalmaznak ezek a filmek, hogy garantáltan hasznosan töltöd el az idődet velük. Mind tudatosan felépített, intelligens filmek, nem összelegózott bekiabálások. Azért is mondom ezt, mert nem egy Zs kategóriás filmre pazarlod az idődet, ami után ugyanúgy állsz fel a székből, mint ahogyan leültél.
  3. A nagyközönség kimagasló értékelése. Mint látjátok, ezek IMDB-n mind elismert jó értékelésű filmek. Igazából aki látta Őket és rossz értékelést adott rájuk, csak olyan ember lehetett, aki az egójának engedett a témában és nem a józan eszének. Bár hozzáteszem, nem mintha az IMDB-t alapul venném, mert azért elég sok esetben a nagyközönség direkt húz le egy filmet vagy túldicsér.
  4. A jó szándék vezérelte forgatás. Ezeket a filmeket mind azért forgatták, hogy segítsenek velük az embereknek, hogy segítsék Őket az egészség megőrzésében. Nem a profitéshég volt a szemük előtt vagy bármilyen más önös érdek. Természetesen ebből nekik is származik bevételük, valamiből le kellett forgatniuk a filmet és valamiből meg is kell tudni élni.

 

Cowspiracy 8,4/10 (itt tudjátok megtekinteni a filmet, itt pedig a feliratot)
Az Earthlings és a Forks Over Knives bemutatta az állathasználat etikai és egészségügyi árnyoldalát, ám az egyik legvitathatatlanabb érv a környezetvédelem. A Cowspiracy egy tényfeltáró film, ami hivatalos statisztikák felhasználásával mutatja be a haszonállat gazdálkodás környezetre gyakorolt végtelenül pusztító hatását. Mind az erdőirtásokért, az üvegházhatású gázok kibocsájtásáért, a víz és gabonakészletek elhasználásáért a mértéktelen hús és tejtermék fogyasztás tehető a legnagyobb mértékben felelőssé, ha nem változtatunk életmódunkon, az globális katasztrófához vezet.
cover_cowspiracy

 

Hungry For Change 7,5/10 (Éhes a Változásra) Feliratos (itt tudjátok letölteni a feliratot)! Erről a filmről már írtam Nektek, ez főként az egészséges életmódról szól, a diéták hasztalanságáról, arról, hogy az emberek milyen ételeket esznek meg nap, mint nap, és hogy ezek milyen károkat okoznak a szervezetben. Szól még az élelmiszeripar csapdáiról, a cukor és az ízfokozókkal elért töménytelen fogyasztásról. A marketingről, hogy a plakátokon azt látod: ,,Igazán menő és szexi leszel, ha ezt iszod”, de valójában hazudnak Neked, mert beteggé és nyomorulttá tesz a termékük. Nem teljesen vegán film, de nagyon hasznos információk vannak benne, hogyan működik ez a nagyvilágban, miért nem tesznek ellene, Te mit tehetsz ellene. Stb.!hungryforchange

 (youtubeon betudod kapcsolni a magyar feliratot, ez egy kis ízelítő a filmből)

The True Cost 7,6/10 (Az igazi ár) Feliratos!
Gyönyörű és szívszorító dokumentumfilm a materializmusról és a tömegtermelő divatipar működéséről, hogy emberek miként használják ki és veszik semmibe embertársaikat, csak hogy egy pólót egy kicsivel olcsóbban tudjanak legyártani. Szó esik a környezetvédelemről: az évmilliókig megamaradó eldobott ruhadarabokról, a gyapot génmódosításáról és a rengeteg mérgező vegyszerről, amit a ruházat előállításához használnak.

Remélem akik megnézik azoknak sokat segít majd, ahogyan nekünk is segítettek!
Szép napot!

ac.: Sophie

6 című bejegyzés “Filmek a változásért” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

  1. Szia!

    Nekem is az Earthlings volt az a film, amitől áttértem a vegán életmódra. Sokkoló volt, napokig ezen gondolkoztam utána, és már mindent más szemmel látok. Nem tudom, hogy a Cowspiracy-t azóta sikerült-e megnézni, de ha nem találtatok hozzá feliratot, akkor innen letudjátok tölteni: http://www.opensubtitles.org/hu/subtitles/6544158/cowspiracy-the-sustainability-secret-hu; innen meg a filmet, amihez jó a felirat: https://kickass.unblocked.tv/cowspiracy-2014-1080p-mp4-t9648601.html

    Tényleg megéri megnézni, szerintem mindent összefoglal nagyon jól, hogy miért éri meg váltani. Nekem ez a kedvencem.

    A blogodra meg tegnap akadtam rá, és már nagyon imádom. A reggeli program, hogy elolvassam töviről hegyire. 🙂

    1. Kedves Linda!

      Nagyon köszönöm Neked a kedves szavakat, örülök, hogy Rád is ilyen jó hatással volt az Earthlings! A Cowspiracyt már egy ideje mi is megnéztük Lacival, nálunk is tökéletes telitalálat volt a film, de mindenesetre nagyon szépen köszönöm Neked a linkeket! 🙂

      Jó egészséget és boldogságot kívánunk Neked Lacival!

  2. Szia !
    Egy unalmas delutani instazas soran talaltam rad ! Aztota mar komoly kovetod vagyok ! Par blogbejegyzesedet is olvastam ! Egyszeruen csodalatos amit te es a parod kepviseltek ! Ennel a “filmes” bejegyzesnel egyszeruen lesokkoltam ! Earthlings c. Film volt az ami nagy hatassal volt ram egyszeruen elsirtam magam ! Es mar az elozetesetol!! Nem tudom hogy lesz-e olyan lelki erom hogy megnezzem ez a filmet ! De egyszer bitztosan !
    Es csak most ebredtem ra hogy milyen is ez ez a vilag amiben elek.. Mert eddig nem lattam bele hogy mi is folyik itt igazan !
    Szoval csak szerettem volna megkoszonni hogy ugymond felnyitottad a szemem ! Es mar elore latom hogy az en eletemben is komoly valtozasok fognak bekovetkezni !
    Koszonom ! Es csak igy tovabb ! ❤

    1. Szia Nóra!
      Lacival egyetemben nagyon szépen köszönjük Neked a kedves szavakat, boldog vagyok, hogy örömödet lelted az eddigi kontentben!

      Az Earthlingset először mi sem mertük megnézni, mert tudtuk, hogy utána biztosan nem lesz vissza út, de végül úgy döntöttünk, nem dugjuk a fejünket a homokba, és megnéztük. Életünk egyik legjobb döntését hoztuk meg akkor Október 9-én, azóta sokkal tisztábban látjuk a világot, békések, egészségesek és energikusak vagyunk, éppen ezért igyekszünk több emberrel megismertetni ezt az üzenetet, szeretnénk, ha mindenki kivehetné a részét a nem ártás millió pozitív etikai, egészségügyi és környezetvédelmi hatásából.

      Boldoggá tesz minket, hogy Te is tisztán látsz, bizony a világban a legtöbb dolog, ami “természetes, megszokott, elfogadott” valójában természetellenes és elfogadhatatlan, és ez nem csak a táplálkozásra, de a férfiak és nők közti viszonyra, oktatásra, életmódra, mindenre igaz.

      Én szeretném Neked megköszönni, hogy olvasol minket, rengeteg tudatos témával fogunk még foglalkozni, úgyhogy szeretettel várjuk a visszajelzésedet a jövőben is! A változásra való képesség pedig az egyik legnagyobb erény, úgyhogy ehhez külön sok sikert kívánunk!

      Minden jót kívánunk Neked,
      Szeretettel,
      Zsófi és Laci

  3. Szia Zsófi! Nem tudom, nézed-e még a hozzászólásokat, de megpróbálkozom vele, hátha válaszolsz. Ez most egy „mi lett volna, ha…” kérdés lenne. Mi lett volna, ha nem Lacival együtt nézted volna meg ezeket a filmeket? Vajon rá tudtad volna venni utána, miután te vegán lettél, hogy ő is nézze meg?
    Én még ezek közül egyet sem néztem meg, viszont hasonló YouTube-os videókat igen, és már ki is próbáltam egy hónapig a vegánságot, csak a párom nélkül nem szeretném csinálni. Szerinted rá tudnám valahogy venni őt is, hogy nézze meg velem? Tudom, hogy ő is ugyanaz miatt mondott eddig nemet, mint amiért ti ódzkodtatok, mert fél, hogy megváltozik és erre nincs felkészülve.
    Hibát követtem el, hogy nélküle kezdtem kutatni a vegánság után, és akaratomon kívül is nélküle változtam meg egy kicsit?
    Én hiszem, hogy nem, és még helyre lehet ezt hozni, de kíváncsi vagyok a véleményedre.
    Sok szeretettel: Kitti

    1. Szia Kitti! Én úgy gondolom, hogy mindenkinek egyénileg kell fejlődnie az életben, ez persze nem jelenti azt, hogy nem fejlődhettek egymás mellett, de Te nem függsz a barátodtól és Ő sem tőled.

      Az embernek nem az az elsődleges feladata ezen a világon, hogy másokat változtasson meg szándékosan, vagy hogy mások feltételt szabjanak a saját változásának, hanem az, hogy önmagában teljesedjen ki, ezzel példát, inspirációt mutatva mások számára.

      Semmilyen hibát sem követtél el. Ha Te úgy érzed, vegán szeretnél lenni, mert ez előre vinne a testi-lelki utadon, akkor légy vegán a barátodtól függetlenül. Ha nem akarja megnézni a filmet, akkor ne erőltesd, légy magabiztos, végtelenül türelmes, tedd a dolgod és idővel a Te elhatározottságod, egészséged a barátod érdeklődését is fel fogja kelteni erre az életmódra.

      Ha Laci nem tartott volna velem erre az útra, nem tántorodtam volna el, hiszen nem vagyunk összeláncolva, hogy ugyanolyan döntéseket kelljen hoznunk az életben. Én például már nyers vegán vagyok, Ő is szeretne, de még nem teljesen az, viszont nincs ezzel semmi baj, igyekszem Őt támogatni, inspirálni és türelmes vagyok vele, csak és kizárólag ez az egy járható út létezik! 🙂
      Szeretettel,
      Zsófi

Vélemény, hozzászólás?

